پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215798
برخي کمر به تقديم نظام جمهوري اسلامي به آمريکا بسته‌اند/ وظيفه رسانه‌ها روشنگري است نه آب به آسياب دشمن ريختن
تاریخ انتشار : 1395/05/13 17:22:21
نمایش : 1381
نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري گفت: متاسفانه برخي از روي عمد و برخي سهوا کمر به اين بسته‌اند که نظام جمهوري اسلامي ايران را تقديم آمريکا کنند و دغدغه مقام معظم رهبري نسبت به مذاکرات، برجام، بدعهدي آمريکايي‌ها، لزوم تکيه بر توانايي‌هاي دروني و... تنها ماندگاري اسلام است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ حجت‌الاسلام محمدعلي نکونام نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري در ديدار با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختياري حرفه خبرنگاري را کاري بسيار سخت و پراسترس دانست و اظهار کرد: خبرنگاري از آن جهت سخت و دشوار است که بايد با انواع ظرافت‌ها، تدبير، عقلانيت، تفکر و بصيرت همراه باشد.

وي نماز جمعه را مانند رسانه دانست و گفت: از اين نظر کار ائمه جمعه و خبرنگاران با هم وجه اشتراک دارد.

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري يادآور شد: در اينکه تقوا عاملي براي سلامت در کارها، رشد و کمال الهي و رساننده به مقصد اصلي است شکي نيست اما متاسفانه در برخي موارد تنها با اسم تقوا آشنا هستيم و نياز است درک خود را از تقوا بالا برده و مفهوم آن را تجزيه و تحليل کنيم چون اين وجود تقوا است که باعث مي‌شود امور به سرانجام برسد.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: کليه رسانه‌هاي فعال در کشور رسانه‌هاي جمهوري اسلامي ايران بوده و نياز است که اسلام به‌عنوان مهم‌ترين دغده‌ آن‌ها مطرح شود که به دليل گرفتاري‌هاي سياسي، قومي، قبيله‌اي، مديريتي و ديگر حاشيه‌ها، متن که همان فرهنگ اسلامي است به فراموشي سپرده شده است.

نکونام با تاکيد بر اينکه رسانه‌اي لايق دريافت عالي‌ترين رتبه در جمهوري اسلامي ايران است که بيشترين نگراني را نسبت به اسلام داشته باشد چون درحال حاضر متاسفانه شاهد آنيم که برخي اسلام را به بازي گرفته‌اند درحالي که اسلام مهم‌ترين مسئله براي ايران است.

وي تقدس سياست‌ها، گروه‌ها و جناح‌ها را تنها در صورتي دانست که از اسلام نشات گرفته باشند و خاطرنشان کرد: بايد قدرت تمييز ميان فرهنگ غربي و فرهنگ اسلامي در رسانه‌ها وجود داشته باشد چون فرهنگ حاکم بر صدا و سيما و ساير رسانه‌ها الزاما فرهنگ اسلامي نيست.

امام جمعه شهرکرد به تلاش جهت جايگزيني فرهنگ بيگانه به جاي فرهنگ ايراني اسلامي توسط دشمن اشاره و اضافه کرد: اين خطر بزرگي است چون امروز ما شاهد آنيم که برخي حتي براي خدا نيز بدل ساخته‌اند و اين يعني ما نيازمند آن هستيم که رسانه رسالت عظيم خود را انجام داده مرزبندي‌هاي لازم را در اين زمينه انجام دهد.

نماينده ولي‌فقيه اين موضوع که خطبه‌هاي نماز جمعه ديکته شده است را رد کرد و يادآور شد: رسالت خطبه‌هاي نماز جمعه مشخص است و اين موضوع که خطبه‌ها بايد درخصوص مسائل روز باشد غيرقابل انکار است.

نکونام با اشاره به اينکه متاسفانه برخي از روي عمد و برخي سهوا کمر به اين بسته‌اند که نظام جمهوري اسلامي ايران را تقديم آمريکا کنند تاکيد کرد: دغدغه مقام معظم رهبري نسبت به مذاکرات، برجام، بدعهدي آمريکايي‌ها، لزوم تکيه بر توانايي‌هاي دروني و... تنها ماندگاري اسلام است و نبايد رهبر انقلاب را در يک طيف يا جناح قرار دهيم.

وي ولايت‌فقيه را شاخصه اصلي اسلام معرفي و ادامه داد: ولي‌فقيه حجت پروردگار درزمين است و وظيفه رسانه‌ها در اين است که در اين راستا روشنگري کنند نه اينکه آب به آسياب بيگانگان ريخته و اسلام را در معرض خطر قرار دهند.

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري اضافه کرد: رسانه‌ها نبايد در مقابل پيگيري امور اگر براي اسلام باشند کوتا بيايند و نياز است که هر کس به اندازه توان خود در اين زمينه گام بردارد همچنين نبايد رسانه‌ها به طيف، گروه يا جناح خاصي مرتبط باشند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html